x 

Tetőcsomagtartó kereső

Csomagtartó kereső

Az ALFA ROMEO márka története

Alfa Romeo tetőcsomagtartó

Az Alfa Romeo márka az 1906-ban alapított Societa Anonima Italiana Darracq (SAID) márkából nőtt ki, amit a francia autógyáros, Alexandre Darracq alapított olasz befektetőkkel közösen.

Ez az új gyár kapta az ALFA (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili, magyarul Lombardiai Autógyár Részvénytársaság) nevet. Az Alfa Romeo emblémáján a két jellegzetes milánói szimbólum ötvözete, a kígyó és a kereszt látható. A halványkék háttérrel ábrázolt Visconti kígyó és a fehér háttér előtt ábrázolt vörös keresztet fémes karima veszi körül, amelyen az ALFA ("Anonima Lombarda Fabbrica Automobili") és a MILANO szavak olvashatók, köztük két, a Savoyai-dinasztiára jellemző csomóval.

Az első világháború évei alatt viszont elsősorban hadfelszereléseket, repülőgépmotorokat, lőszereket, kompresszorokat gyártottak az ALFA gyárban. A cég élére 1915 augusztusában került Nicola Romeo. 1920-ban vette fel a márka az azóta már legendássá vált Alfa Romeo nevet. Az első ilyen névvel forgalmazott modell a Torpedo 20-30 HP volt. Az Alfa Romeo a remek versenykocsik mellett kiváló utcai autókat is gyártott. 1925-ben el is hódította a Grand Prix világbajnoki címet az Alfa Romeo.

A második világháború idején az Alfa Romeo gyárban katonai repülőgépmotorokat készítettek. Kis számban készültek ugyan autók, de egyre nehezebb lett hozzájutni az alapanyagokhoz, és háromszor is lebombázták az üzemet. 1945 után hajómotorokat és tűzhelyeket gyártottak. A versenypályákon viszont minden idők egyik legsikeresebb autójával hódított az Alfa Romeo; számtalan győzelmet aratott, többek között a történelem első két Forma1-es idényét is ilyen autót vezetve nyerte Farina majd Fangio.

A hetvenes években a legnagyobb számban az Alfasud modelleket adták el. A Sprint nevet kapott kupéváltozatot jóval az Alfasud gyártásának megszüntetése után is forgalmazták, egészen 1989-ig, és több, mint százezer darabot adtak el belőle. Az Alfasudot pedig a gyár kínálatában a 33-as váltotta "népautóként", a bő négy méteres ötajtós kompaktokból is nagyon sok fogyott. A kisautókkal párhuzamosan futó nagyobb és elegánsabb modellek is aránylag népszerűek voltak, a hetvenes években az Alfetta, a nyolcvanas években a 75-ös képviselte a középkategóriás sedanok piacán a márkát.

Az 1986-os év nagy változást hozott az Alfa Romeo életében. A Finmeccanica ekkor adta el a Fiat csoportnak a céget, és a csoporton belül létrehozták az Alfa Lancia S.p.A társaságot. A megújult Alfa Romeo első modellje az új érában az Alfa Romeo 164 volt. A Pininfarina által tervezett autó az új Alfát jelképezte, a négyajtós sedan volt az első elsőkerékhajtásos modell a nagy Alfák között.

A kilencvenes évek végétől vezették be azokat az új Alfákat a piacra, amelyeket manapság is nap mint nap láthatunk. A nagy siker az Alfa Romeo 156 nevéhez fűződik, ami 1998-ban az év autója lett. Az olasz gyár jelenleg is nagyon vonzó választékkal van jelen a piacon, az olaszos stílus kedvelői között továbbra is favoritnak számít néhány modelljük. Az Alfa Romeo képes egyidejűleg kielégíteni az eleganciára és sportosságra vágyó vásárlók igényeit.

Ahogy az az autógyártók életében lenni szokott, a tervezés nem áll meg, és a közelmúlt sikerei csak nagyobb erőt adnak az új modellek tervezéséhez. Manapság az Alfa Romeo nem nagyon verseng a legolcsóbb autók piacán, az Alfa-logós autók mellé egyféle életérzést is kínálni szeretne a márka. Elsősorban a sportosabb megjelenésű utcai autók között számít meghatározónak az olasz gyár kínálata, és valószínűleg a cégcsoporton belül továbbra is ezt a szerepet szánják neki.

Forrás: www.autostat.hu

Csomagtartó és hólánc olvasnivaló

Kapcsolat

Kövessen a facebook-on! Nézze meg videóinkat! Hívjon ingyen!

Cím: 1095 Bp, Soroksári út 42.
Nyitva: hétfőtől péntekig 9-17 óra
Tel: +36 1 239 5442
Fax: +36 1 413 0307
E-mail: info@csomagtartoaruhaz.hu
Skype: autoamega