A Daewoo háttéréről igen keveset tud az átlagautós, a koreai nagyvállalat felépítése hasonlatos a Mitsubishihez és a Subaruhoz. Az említett autógyárak mögött, több lábon álló, hatalmas ipari konszernek találhatók, amelyeknek egyik mellékága az autógyártás. A Daewoo felirattal egészen meglepő helyen találkozni: bank szektorban, hajógyártásban, építőiparban, anyagmozgatásban, szórakoztató elektronikai és háztartási eszközökön is fellelhető a név. Ennek az ismertségnek később lesz jelentősége.
A Daewoo autós sztorija valamikor az 1980-as években vette kezdetét. A Daewoo elhatározta, hogy az ipari tevékenységei mellett az autógyártásban is szerencsét próbál. Első termékük a General Motorsnak, a világ legnagyobb autógyárának köszönhető. A "?csepp Kadett" becenéven futott, Opel Kadett különféle változatait kezdték el saját jelvénnyel készíteni. A recept az volt amit a japánok alkalmaztak: olcsó autókkal meghódítani a világot. A térnyerést agresszív árpolitikával érték el és idővel saját tervezésű autókkal is jelentkeztek, nem csak kiöregedett, licencelt típusokkal. A történet innentől kezdve ismerős.
A helyzet úgy öt-hat éve kezdett "meleg" lenni. A csúcspont a Daewoo autós részlegének gazdasági "fejreállása" volt, amit tetézett a számtalan zaftos címlap sztori. A történet végére 2002. október 28-án került pont, ez az a nap, mikor megszületett a GM Daewoo Auto and Technology. Igazgatója az új cégnek a General Motorstól érkezett D. Nick Reilly. A tulajdonosi szerkezet a következőképpen fest: 44,6 százalékkal többségben van a GM. A hitelező bankok kezében 29,9 százaléknyi részvény található, a Suzukinál 14,3%, a nagy terveket szövögető Shanghai Automotive Corporationnél 10,65% van. Az új felállás hazánkban új importőrt hozott, és az új céget, a jóval stabilabb dél-kelet európai General Motors képviselet alapította.
A Chevrolet (ejtsd: sevrolé) ezek után került képbe. A Chevrolet addig igazi amerikai márkaként volt elkönyvelve Európa nagy részén, és forgalmazása csak néhány típusra terjedt ki. Az amerikai Chevrolet-ket egyébként, a Cadillac-kel együtt, a holland Kroymans fogalmazza.
Az új márkanév megjelenésére és a Daewoo eltűnésére egyszerű a magyarázat. A Chevrolet neve nagyságrendekkel jobban cseng, mint a Daewoo. A márka tervei között szerepelt az erőteljes terjeszkedés az eddig meg nem hódított területeken. Ehhez pont passzolt, hogy az amerikaiak anyavállalata -a General Motors- a Daewoo-t megvásárolta.
A másik fontos tudnivaló, hogy az új tulajdonos nem birtokolja a Daewoo márkanevet. Ide csatlakozik az a nem elhanyagolható tényező, hogy az autós céghez csak névében köthető, számtalan Daewoo vállalat létezik. Ha ezek valamelyike kalamajkába keveredik, akkor jöhetnek a sajtó nyilatkozatok, a kimagyarázás, hogy nincs közünk a dologhoz csak a nevünk azonos. A lényeg, hogy Koreában megmaradt a Daewoo elnevezés, a világ többi helyén a kereskedések tábláját Chevrolet-re cserélték.
Forrás: www.autosoldalak.hu