x 

ingyenes szallitas

csomagtartó áruház

tetőcsomagtartó, kerékpárszállító és hólánc kereső

A LAND ROVER márka története

Land Rover tetőcsomagtartó

A II. világháború után a Rover gyárnak nem csak alapanyag gondjai, hanem a beszűkült piac miatt értékesítési problémái is voltak. Úgy vélték, egy takarékos, egyszerű szerkezetű, olcsó családi autóval fel tudják lendíteni a gyár gazdasági helyzetét. Egy mini-autó tervein dolgoztak.

A háború végén az amerikai csapatok a legolcsóbb megoldásként a közúti járműveket itt hagyták Európában, így Angliában is tömegével hagytak Jeep-eket. Az angol gazdák hamar rákaptak az olcsó, igénytelen katonai járműre, mert alkalmas volt szántani épp úgy mint a családot piacra vinni, vagy nagypótkocsival terményt szállítani.

A háborúban kivérzett angol ipart az állam dotációkkal exportra sarkallta, de ez sem ment könnyen, mert komoly alapanyag hiány volt, és hát a felvevő piac jelentős része is még csak a romokat takarította.

A Rover akkori igazgatója, Spencer Wilks ekkor vett vidéki birtokára egy háborús Jeep-et, a gazdaságban munkára, illetve a gyerekeit a pótkocsira ültetve sétakocsikázásra használta. Innen az ötlet, hogy egy ilyen járművet kellene gyártani. Spencer Wilks igazgató és bátyja Maurice Wilks főmérnök 1947-ben tervezte az első terepjáró Rovert, Jeep alvázra, az eladhatatlan Rover P6 személygépkocsi motorjával, sebességváltójával, hátsó hídjával. Hogy az állami exporttámogatást megkapják "centre steering" azaz középkormányos autó volt a prototípus, a vezető lába között volt a sebváltó, így a tervezők szerint ugyanaz a konstrukció adható el bal- és jobbkormányos piacokra. A karosszéria kívülről szinte teljesen Jeep volt, de részleteiben már a ma is ismert Defenderekre hasonlított: zárt doboz első sárhányó, elválasztó fal a vezető mögött, és nyitható hátsó plató. Az igazgatóság annyira beleszeretett a kis terepjáróba, hogy eltörölte a mini-Rover gyártására készült terveket. 1947-48-ban elkészült a 16 darabos preszéria, de a középkormányos megoldást elhagyták, a túl bonyolult Jeep-dizájn helyett pedig a lehető legprimitívebb, vaskeretre húzott aluminium lemez karosszériát készítettek. Ez a megoldás nem csak egyszerűen gyártható, de a vashiány ellenére folyamatosan ellátható alapanyaggal, ugyanis a háborús repülőgyártásból még hatalmas aluminium lemez készletek maradtak.

1947-ben kezdődött a gyártás, a gyártmány besorolása "közúti traktor" a jármű neve Land Rover lett, a Rover solihull-i gyárában gyártották, csakúgy, mint napjainkban a Defendereket.A Land Rover nagyon sikeres konstrukciónak bizonyult. Az angol belföldi piacon kívül meghódította a volt angol gyarmatokat, a nyugat-európai országokat, Dél- és Közép-Amerikát, sőt, a Jeep hazájában az USA-ban is jelentős mennyiséget adtak el.

A Land Rover hosszú utat tett meg a háború utáni egy fajta modell gyártásától napjainkig. Ez bizonyítja, hogy az évek során a Land Rover milyen népszerű lett az új modellek megjelenésével, folyamatos fejlesztésével és kényelmével. Érdekes tény, hogy a létező Land Rover-ek 75%-a még ma is használatban van!

1948 óta a gyár méreteiben is nőtt, és több típust is gyártanak: a Range Rover-t, Discovery-t, Defender-t és a Freelander-t, valamint a Defender alapjaira épülő számtalan katonai könnyű szállító járművet (SAS). A legtöbb Land Rover motor helyben, Lodge Lane-en, a North Works-ben készül. Majdnem minden off-road próbavezetés is helyben történik, ill. a Rover Gaydon-i próba pályáján Warwikshire-ben.

Forrás: www.mlre.hu

Csomagtartó és hólánc olvasnivaló

Kapcsolat

Kövessen a facebook-on! Nézze meg videóinkat! Hívjon ingyen!

Cím: 1095 Bp, Soroksári út 42.
Nyitva: hétfőtől péntekig 9-17 óra
Tel: +36 1 239 5442
Fax: +36 1 413 0307
E-mail: info@csomagtartoaruhaz.hu
Skype: autoamega

felugro kep