A MARUTI márka története
Az indiai autógyártás egyik meghatározó szereplője a Maruti. Európai ismertségét a Suzuki gyár segítette elő, ugyanis 1983-ban kötött megállapodásuk alapján több Suzuki modell bukkant fel Maruti márkanév alatt is.
A Maruti 800 például egy régebbi Suzuki Alto licencben gyártott változata, ami kevés fejlesztésen esett át immár több, mint két évtizedes múltja során. A modell ennek ellenére még mindig roppant népszerű Indiában, de Európában is forgalmazták egy ideig a Suzuki Maruti nevű, 0.8 literes motorral felszerelt, 3,3 méteres, roppant takarékos autót. Ettől az időtől fogva a különféle átnevezések miatt meglehetősen nehezen követhetővé vált az egyes Suzuki modellek életútja.
A második generációs Suzuki Swift az a modell, amit mindenki ismert Magyarországon. A terjeszkedő japán autógyár 1991-ben Esztergomban alapított üzemet, ahol a Swiftek készültek, de a magyar gyártósorokról került ki a formailag megegyező, ám egyéb téren módosított, összkerékhajtásos Subaru Justy is. Mivel a GM platformjára épült, nem csoda, hogy a tengerentúlon is a GM márkaneve alatt futott a Chevrolet Swift, Geo Metro, Pontiac Firefly. Ausztráliában Holden Barina, míg az egyik legdrágább indiai autóként Maruti 1000 nevet kapott a modell.