x 

Tetőcsomagtartó kereső

Csomagtartó kereső

A ZASTAVA márka története

Zastava tetőcsomagtartó

Az egykori Jugoszlávia autógyára, a Zastava kezdetben a Fiat sikeres modelljeinek "másolásával" hívta fel magára a figyelmet. A Zastava gyártási-értékesítési megállapodást kötött a Fiattal, így az egykori Fiat 750-ből Zastava 750 lett, valamint megszületett a Fiat 128-as alapú Zastava, a 101-es (mint a kiskutya), amely 1971-ben gördült le a szalagról. A típus fejlődése során több kód alatt futott a Zastava, végül a Yugo márkanév bevezetésével a Skala sorozat: 55 (ferdehátú), 128 (lépcsőshátú), Poly (pickup).

A kisautó többféle motorral (0,9, 1,1, 1,3 liter) is forgalomba került, hozzánk jobbára csak az 1116 ccm-es, négyhengeres, 55 lovas példányok jutottak el. A Zastavákból mára már kevés fut (az is többnyire áll) a magyar utakon, igazán sok a GTL 55 fantázianevű változatból fogyott, velük még néha találkozhatunk a forgalomban.

A típus hazai közmegítélésében a gyártás erős szórása is nagy szerepet játszott. A Nagy Generációból akad, aki a "Zastava" szóra a földre köp; "szétesik, fogyaszt és nem megy", mond-ja, mások arcán földöntúli mosoly jelenik meg: "ó, emlékszem, alig eszik, jól megy és sosem hagyott cserben!", rebegik. A jelenlegi tulajok véleményét a Zastava-topicban lehet lemérni, úgy tűnik, a még ki nem dobott autók olcsó, elég sok törődést igénylő, de azt megháláló, a forgalommal lépést tartó közlekedési eszközként fungálnak.

Forrás: www.totalcar.hu

Csomagtartó és hólánc olvasnivaló

Kapcsolat

Kövessen a facebook-on! Nézze meg videóinkat! Hívjon ingyen!

Cím: 1095 Bp, Soroksári út 42.
Nyitva: hétfőtől péntekig 9-17 óra
Tel: +36 1 239 5442
Fax: +36 1 413 0307
E-mail: info@csomagtartoaruhaz.hu
Skype: autoamega